horselifeofnr

Alla inlägg under maj 2014

Av Vigdis Nygaard - 31 maj 2014 08:56

Såg på film till seent igårkväll så hann inte blogga. Gör det nu istället! Så, igår red jag både Nemo och Maja. Min kompis följde med för att ta bilder och få rida lite! Det var ju jättedåligt väder, kallt och regn! Jag började rida Nemo för det är han jag alltid rider på fredagar, nu har han fått världens mysigaste fluff fluff padd (Hade skav förut) så jag kunde rida med sadel igen. Han var väldigt pigg och började småtrava så fort jag kortade tyglarna. Han var jätteduktig och lyssnade på mig, vi övade på perfekt halt, hästen ska stå med alla ben parallella under sig, och det gick ganska bra. Nemo gick fint i form nästan hela tiden! Men i galoppen gick det undan! Jippie sa Nemo!! Han kändes väldigt framåt och fräsch! Så duktig!! Efter att jag skrittat av honom, borstat och släppt ut i hagen igen hämtade vi maja! Hon var också jätteduktig men kändes ganska seg när man ridit Nemo precis innan! Vi övade på halter då också hon ville inte stå still en gång och började backa då drev jag på igen fast det skulle fortfarande vara halt, då blev Maja sur på mig och försökte bocka! Maja var pigg och framåt hon har fått betydligt mer kondition nu! Vi gjorde ett par fina galoppfattningar innan min kompis fick hoppa upp och rida lite. Maja var superduktig! Hon brukar vara lite tjurig och testa nya ryttare (som att gå in till mitten) men hon lyssnade jättebra och gjorde precis vad Gabi sa åt henne! Lite galopp blev det också! Duktiga lilla ponnyn!:* blev ett långt inlägg idag!

Gabi har tagit alla fotona!

Busponny!

Av Vigdis Nygaard - 29 maj 2014 23:07

Idag red jag jag ut på Emil! Vi red med cicci och müsak! Det blåste lite, men var bara skönt! Vi red ner till vattnet där vi lät hästarna vada, det tog sin lilla tid att få dem att gå ner i vattnet! Det blåste ju och var massa läskiga vågor! Men när cicci hoppat av och gick före vågade hästarna! De tyckte det var jättekul att plaska med hovarna!:D vi tog med fika fast det var inte lätt, för Emil får inte äta gräs (han har reagerat på det och fått en stenhård mankam! ) så jag fick hålla i honom och han slog med huvudet och ville beta, så det var svårt att fika då! Det var så vackert att rida, vinden fick gräset att bölja i vågor, så det kändes som om man galopperade i ett grönt hav! Jättehärligt att känna Emil sträcka ut under en! När vi åkte hen hämtade vi upp min kompis som skulle sova över, vi har ätit, skrattat, sett på film och skrattat lite mer! Nu ska vi sova godnatt! Ska bli jättedåligt väder imorn när jag ska rida Nemo och Maja...:(

Foto Cecilia Lindbäck

Av Vigdis Nygaard - 28 maj 2014 21:29

Idag red jag dressyr på Maja igen! Det gick ganska bra, Maja var pigg och så men hon är inte bästa dressyrhästen om man säger så, det är bara jag som rider henne och innan jag började reds hon nästan ingenting, men hon lyssnar jättebra och efter många träningar har galoppfattningarna blivit jättefina! Men hon har svårt att gå i form, men på fredag ska jag nog prova att rida med snodd på hennePå fredag ska jag rida Nemo och kanske Maja. Och på lördag ska jag rida Bullen! Och på söndag Maja! Mycket ridande för min del!

Dålig kvalité..:/

Usch, vad jag älskar den här ponnyn!!!!!!!

Har ritat Emil<3

Av Vigdis Nygaard - 26 maj 2014 22:20

Idag har jag ridit Maja! Hon har varit superduktig! Hon stod nästan längst bort i hagen när jag hämtade henne! Hon fäller ju så fick borsta väldigt länge, man kunde lixom dra bort flera stoora hårtussar. Maja stod bara och njöt medan jag ansträngde mig för att göra henne fin! Men sedan fick hon allt jobba! Vi red ut barbacka med Alice som red Nemo. Vi red följa John i skogen och hittade flera småhinder som vi hoppade över, Maja var jätteduktig! Det var bara en gång som jag hamnade framme på halsen efter hindret och så drog hon åt sidan så att jag brakade rakt in i ett litet träd och fick en pinne i benet! Men det gick bra. Men innan sista hindret när Alice skulle filma, så reste Maja sig nästan på bakbenen för att hon var så ivrig att hoppa! Som sagt hon var jätteduktig! Sedan skrittade vi hem och jag borstade henne och mockade! Jag ÄLSKAR verkligen den ponnyn!!<3<3<3


Av Vigdis Nygaard - 25 maj 2014 22:14

Åkte hem från orienteringslägret kl 1 och hemma 2, då städade jag mios bur, det är alltid lika kul att se hur han springer runt och utforskar allt efteråt! Har film med vet inte hur man lägger ut den.. Imorgon ska jag äntligen rida Maja igen!! Jag är typ desperat för jag skulle ridit både igår och idag om jag inte hade orienterat! Då skulle jag ridit hela veckan förutom tisdagen! Nästa vecka rider jag nog varje dag förutom risdag får vi hoppas!;D men, men ska bli kul att rida Maja imorn!!

Mio!

Haha! Hoppas inte Maja ser ut såhär imorn! Men det ska ju inte regna så!

Vackraste Maja!!<3<3

Av Vigdis Nygaard - 23 maj 2014 22:37

Idag har jag badat med klassen! Vår lärare köpte glass för vi är färdiga med alla nationella prov i sexan!! Wihoo! Det är supervarmt här! Förut var det 29 grader!! Efter skolan fick jag skjuts av Alice till stallet! Började mocka, byta vatten och väga upp hö! Sedan tog jag in nemo och borstade, han var inte lerig men full med gräsfläckar eftersom han är skimmel;) jag började rida barbacka och klättrade lite i backar i skogen för att jobba upp musklerna, sedan kände jag att han var full av överskotts energi så tog på sadel och red dressyr på banan, ganska jobbigt pass, övade på att han skulle lyssna på mig och gå ner i form! Tillslut så gick det! Han var superduktig och jättesvettig så spolade av honom sen! Nu har jag packat till orienteringslägret imorn och ska sova nu! Godnatt! Känner att jag bloggar vääldigt sent på kvällarna... Men då har jag tid!:D

Äppelblommor! :D

Ser ut som jag ska resa till Antarktis i 2 månader!!

BananSmoodie med Ingvild! Ser på "Oz the great and powerful"!

Av Vigdis Nygaard - 21 maj 2014 22:00

Hej! Nu e klockan mycket så kortfattat detta! Jag har ridit dressyr på Maja idag! Hon var jätteduktig, superfint galoppfattningar! har ju inte världens bästa kondis så fick ta vilopauser emellanåt! Innan borstade jag Maja länge eftersom hon fäller vinterpälsen nu, blev jättemycket hår!! Hon stod bara o njöt! Så orättvist! Haha! Har inga bilder när jag red...

Redo för ridpass!

Av Vigdis Nygaard - 20 maj 2014 07:14

Nu känner jag att jag inte borde göra detta måste gå upp, men jag vill! Tänkte berätta hur veckan se ut!
Tisdag (idag) orientering
Onsdag: rida Maja
Torsdag: rida Emil
Fredag: rida Nemo
Lördag: rida Bullen
Så det var det! Måste gå upp nu!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards