horselifeofnr

Alla inlägg under oktober 2014

Av Vigdis Nygaard - 23 oktober 2014 16:15

Hejsan! Detta är första inlägget på 2 månader!! Var inte meningen att det skulle bli uppehåll, men kändes lite ensidigt att skriva varje jag, som om jag var tvungen.. Uppdateringen hädan efter kommer nog inte heller vara så bra, jag bloggar när jag har lust och tid.
Det har hänt SJUKT mycket under den här tiden och tänkte berätta lite kortfattat hur det ligger till nu.
För unjefär 1-2 månader sen fick jag reda på att Nemo skulle flytta!:'( bara ett annat stall nån kilometer bort, tydligen ett mycket bättre stall. Men jag fick inte fortsätta rida honom då för ägarna hade tid för en dag till typ.. Jag är jätteledsen över att han flyttade (för typ 2-3 veckor sen) han var en perfekt häst för mig att utvecklas med och har lärt mig massor!
På grund av detta började jag då söka på internet för en ny medryttarhäst och hittade en som heter Stickan! En halvarab som tävlas i fälttävlan. Så vi provred och hon var jätteduktig, en stor häst på runt 1,60. Så jag blev medryttare på henne då! På samma stall står Stickans mamma Jippan, som min mamma och systrar rider på!
Men att jag har fått en ny medryttarhäst att utvecklas med betydde det också att jag behövde sluta rida Emil och Bullen också!:'( Emil har nu flyttat och blivit lånad som ridlekishäst på ett litet stall ganska nära, så det är lätt att hälsa på!
Ja som sagt har det hänt GANSKA mycket på sistone men hoppas att ni har lite koll på läget nu!;D

Stickan! Eller Jeanne D'arc som hon egentligen heter!;)

Och detta är Jippan! (Gipsy Queen) jag har ridet henne en gång, galopperat på åkrarna och hon var hur pigg som helst! 31 år lixom!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards