horselifeofnr

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2015

Ingen bra känsla alls idag..

Av Vigdis Nygaard - 19 augusti 2015 21:07

Nej, allt kändes fel.
Skrittade Bill upp till kullen för att klättra i backar men har blev överpigg och upphetsad. Han taktade och kastade med huvudet så mycket att han var nära att skalla mig..
Nästa gång är jag noga med att rida med martingal..
Jag red ner till banan för att han skulle få jobba av sig sin överenergi lite grann men han var jäkligt fipplig i munnen. Tuggade och smaskade, men inte på ett bra sätt. Jag fick hoppa av och kolla om han lagt tungan över bettet men det hade han inte.
På banan blev det lite bättre och han höll formen ganska bra men han höll ändå på med bettet och i galoppen var han helt borta.
Alltså allvarligt, han tappade allt. Formen, rytmen och bakbenen fanns överallt. Jag kunde knappt hålla koll på alla hans kroppsdelar.
Men bogen flöt utåt och bakdelen försvann, då sänkte han ryggen och huvudet åkte upp..
Usch, känslan var hemsk och vi måste jobba på det där med galoppen..
Anneli tyckte att jag skulle rida med gummisnodd några gånger som hjälper mig att samla ihop Bill så att vi får in rytmen.
Sen är det väl bara att träna och träna..
Ska rida igenom honom imorgon med gummisnodd och om han är lika förjävlig då (vilket jag inte tror) får jag fråga om Anneli kan vara med och hjälpa.

Hörs imorgon, Maja var iallafall supermysig idag, min lilla tjej<3

 
 
Ingen bild

Mammarazzi

20 augusti 2015 00:13

Hade du inte ett inlägg tidigare kring hur han inte gick i form, där du la ut bilder för att kunna jämföra utgångsläget nu i början med hur han faktiskt kommer se ut i slutet av nästa termin när du har jobbat med honom under ett år? Jag tänker att det kanske är det utgångsläget du kände på idag, mitt i själva skinnet och benet. Jobbigt när det inte känns bra, men bra att du har hittat en sak du verkligen kan jobba med. Ser ju att du har strategi för att utveckla i både ett och två steg, så du och Bill har nog snart kommit förbi det här. Vad vill du livleka fram mer? Vad är dina drömmål för juni 2016?

Vigdis Nygaard

20 augusti 2015 06:48

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vigdis Nygaard - 6 oktober 2015 20:41


 

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 19:36

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8176990960"

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 18:11


Ja det här blir väl sista inlägget här på bloggplatsen. Snart byter jag bloggportal till Nouw.com och jag kommer då heta Nouw.com/horselifeofnr så gå in på den länken för att komma till nya bloggen. Spännande dethära, tycker ni inte?:D Vad mer s...

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 07:00


Idag är det äntligen fredag och min underbara (inbland sjukt jobbiga) lillasyster Lova fyller 7 år! Hon ska få hoppa med Maja på söndag hade jag tänkt:) Iallafall tänkte jag rida direkt efter skolan idag. Bill ska longeras med gummisnodd hade jag...

Av Vigdis Nygaard - 20 augusti 2015 20:49


Red Bill med gummisnodd idag och det gav verkligen resultat. Skönt, igår var han ju bara hemsk, speciellt i galoppen. Men idag skötte han sig bra, var mjuk och följsam. Lite seg bara och jag gjorde ju misstaget att glömma spöt först haha! Tänker ...

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards