horselifeofnr

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Dagen idag

Av Vigdis Nygaard - 17 augusti 2015 19:04

Var från början väldigt planerad men spårade ut när jag var påväg till stallet.
Tog bussen till stationen där jag skulle byta till en annan buss.
När den kom in på stationen (jag satt inte på den då) så svängde den för tidigt och kör in i bakhörnet på en annan buss så att fönstrens spricker på båda bussarna och den påkörda förstörs helt i bakhörnet och motorn läcker olja..
Tyvärr satt det flera personer på båda bussarna och en blir skadad och får åka ambulans till sjukhuset..
Läskigt värre.. Första bilden är på bussen jag skulle tagit och den andra bilden är på den påkörda bussen.

Usch.. Tänk bara vad som kunde ha hänt, det kunde varit flera personer som blev körda till sjukhus pågrund v skador.. Bara för att busschauffören som åkt där miljontals gånger tidigare svänger fel..
Är så lättad över att inte jag satt på den bussen!

Såklart kommer ingen ersättningsbuss och nästa går efter en timme så jag tar och promenerar till stallet.
Hade tänkt att rida både Bill och Maja men hann inte det eftersom vi skulle till banken på eftermiddagen för att fixa ID.
Så jag skonade Maja för det varma vädret och tog bara Bill idag.
Gjorde en liten upprepning av passet igår men lite längre. Kände igenom honom och gjorde lite slutor och sidförande. Han lyssnade jättebra på både skänkel och hand och kändes mjuk och följsam!
Bill har ju väldigt lång kropp som gör att han får mycket svårare att höja ryggen och arbeta under sig. Därför är det viktigt att jag alltid försöker rida honom i form, och jag känner verkligen hur mycket det hjälper!
När han sänker huvudet och nosen hamnar i lodplan höjer han ryggen och jag känner direkt hur mycket rundare och luftigare steg han får!
Bara att jobba på så att vi hittar den där stadiga formen, men det tar sig!

Imorgon börjar skolan:(
Aja ska väl bli lite kul ändå att börja åttan:)
Men ska vara där kl 10 och är färdig vid 12 så åker till stallet efter det.
Tänkte låta Bill vila imorgon så att han kan ta in allting nytt, nya människor, nytt stall, nya hästar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vigdis Nygaard - 6 oktober 2015 20:41


 

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 19:36

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8176990960"

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 18:11


Ja det här blir väl sista inlägget här på bloggplatsen. Snart byter jag bloggportal till Nouw.com och jag kommer då heta Nouw.com/horselifeofnr så gå in på den länken för att komma till nya bloggen. Spännande dethära, tycker ni inte?:D Vad mer s...

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 07:00


Idag är det äntligen fredag och min underbara (inbland sjukt jobbiga) lillasyster Lova fyller 7 år! Hon ska få hoppa med Maja på söndag hade jag tänkt:) Iallafall tänkte jag rida direkt efter skolan idag. Bill ska longeras med gummisnodd hade jag...

Av Vigdis Nygaard - 20 augusti 2015 20:49


Red Bill med gummisnodd idag och det gav verkligen resultat. Skönt, igår var han ju bara hemsk, speciellt i galoppen. Men idag skötte han sig bra, var mjuk och följsam. Lite seg bara och jag gjorde ju misstaget att glömma spöt först haha! Tänker ...

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards