horselifeofnr

Alla inlägg under augusti 2014

Av Vigdis Nygaard - 29 augusti 2014 23:31

Men btw idag red jag Nemo. Vi hoppade en kombination;) han var jättepigg o taggad o tyckte det var jättekul! Min kompis följde med också!:*

Är supertrött så orkar inte skriva så mycket...

[Bild]

Av Vigdis Nygaard - 29 augusti 2014 23:22

I torsdags provade jag frihetsdressyr med Emil! Han var jätteduktig och det var riktigt kul! Han följde efter mig när han var lös i paddocken och så övade vi bugning och snurr också!

Av Vigdis Nygaard - 24 augusti 2014 08:39

Igår red jag Bullen! Jag var för trött för att blogga om det då. Vi red på banan för att vi inte hade så mycket tid. Men här kommer iaf en stor bildbomb! Mamma var med och fotade!

Av Vigdis Nygaard - 23 augusti 2014 23:45

Hej! Jag lovade ju er ett inlägg om orienteringstävlingen! Så här kommer ett! Det var andra deltävlingen i UNT-cupen (av tre) den var i Östhammar så vi fick åka i en dryg timme. Jag startade kl 12.08 men alla andra i klubben jag kände startade mellan 11.20 - 11.40 Så jag fick gå ensam till start. Vi hade vår packning vid mål. Jag joggade till starten (700 m) typ en halvtimme innan jag skulle starta så att jag hann varma upp. Jag stretchade och joggade/sprang lite till. Sedan startade jag, då går man lixom in i olika fållar och får kartor. Jag sprang D14K (dam 14 år kort) den var 2700 m lång och rättså lätt. Jag klarade kontroll 1 och 2 superlätt men vi trean sprang jag för långt och trodde att jag var vi kontrollen. Så på den tappade jag TIO minuter!! Resten av banan gick lätt, jag tappade inte bort mig! Min tid blev 38 min och vinnaren hade 28 min så om jag inte bommat på trean hade jag VUNNIT! Det var väldigt surt! Men jag var riktigt nöjd iaf!


Nu lovar jag att jag sk bli bättre på att uppdatera! Imorgon kl 11 ska jag provrida ett welsh cob sto som heter Lottie! (144 i mkh) för jag behöver en större häst att utvecklas med, nu håller jag på att växa ur Maja o Emil och snart Nemo. Och bullis håller på att bli för gammal..:( så jag ska kanske bli medryttare på Lottie! De ända minusen var att hon står ganska långt bort så det blir svårt att ta sig dit själv oh att hon är 22 år gammal men som tur var pigg! :D ska bli superkul!!

Av Vigdis Nygaard - 23 augusti 2014 07:49

FÖRLÅT SÅ JÄTTEMYCKET för att jag inte bloggat på länge.. :'( men det har varit sena dagar och skolan börjat (jag började sjuan). Så jag har helt enkelt inte orkat...:'( vi har världens SÄMSTA schema!! Vi sluter kl 4 FYRA dagar i veckan!!!! men på fredagar slutar vi tjugo i två. Och inte har vi nåra håltimmar heller!! Så jävla arg!! :'''''(

Idag ska jag på orienterings tävling! Det ska bli kul. Kommer upp ett inlägg om det ikväll LOVAR!:*

Av Vigdis Nygaard - 17 augusti 2014 19:22

I torsdags red jag Nemo! Jag hoppade! Det gick superbra och Nemo var pigg! Han testade mig och försökte stanna på hindrena men jag drev på så han hann inte, jag tror Nemo tyckte det var kul men han har lite dålig kondis nu efter sommaren så blev trött mot slutet. Då stannade han tvärt på ett hinder och jag flöög av! Jag rev hindret och hinderstödet med foten! Haha! Men det gick bra! Kommer inte ihåg då mycket mera;)

Haha! Men jag ramlade inte av!:D

Jag red också Emil! Vi red ut, bara en liten runda;) han var inte så pigg så jag fick driva på en hel del vilket inte var så kul..:/ det tar bara typ en kvart att rida rundan så jag red den två gånger, på tillbaka vägen galopperade vi över ett stort fält, det tyckte Emil var kul så han drog på!:D

Av Vigdis Nygaard - 14 augusti 2014 10:27

Förlåt för att jag alltid är så sen på att blogga!!:( men i tisdags red jag Maja iaf! (Nemo också) Vi "hårdtränade" först klättrade vi i backar på kullen, för det stärker hästens rygg och ben muskler, Maja tyckte nog det var kul men blev lite trött. sedan red vi tillbaka till banan där vi travade massor! Få upp flåset! Eftersom det inte skulle bli tråkigt så gjorde jag volter vid varannan bokstav och halter på varannan bokstav! Maja var pigg och lyssnade fint på mig! Sedan gjorde jag serpentiner och ökade och minskade traven på långsidorna;) Maja är en sånn hjälte! För när hon blir trött så blir hon inte seg och slutar lyssna utan hon fortsätter! Snarare piggare! Min lilla hjälte! Mellan galoppen och traven fick hon skritta på långa tyglar dels för att vila lite och dels för att tänka på vad hon lärt sig! Vi fattade galopp i hörnorna för då går Maja automatiskt ställd, då ger jag galoppskänkeln och petade till med spöt på yttre bakbenet, då fattar Maja rätt galopp! Det gick jättebra Maja bjöd och fattade oftast rätt galopp! Jag provade fatta galopp utan spöt och då blev det ändå rätt galopp, duktiga Maja!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards