horselifeofnr

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Vigdis Nygaard - 10 augusti 2014 22:55

Idag var vi på utomhus bio på wenngarnsslott! Det var jättekul! Vi såg på trassel, har sett den tidigare men det var länge sen;) efter det tog jag bussen till stallet för att rida Nemo!:D jag mockade bytte vatten och la in mer torv innan jag gick och hämtade in Nemo! Han stod långt bort i hagen så jag smackade åt honom och då galopperade han till grinden!:) förbi mig..:/;P haha! Jag borstade och sadlade, såklart!;P jag red dressyr på banan så satte på snodd. Jag började värma upp genom halter volter m.m Han var lite trött i början. Jag travade på stora volten och övade på att ställa, det gick superbra och Nemo lyssnade på mig! Anneli hjälpte mig hur jag skulle samla upp honom i galoppen genom att rama in honom med skänkeln och handen och alltid ha sträckta tyglar, det funkade superbra! I högra varvet ville Nemo inte gå ställd utan verkade motvillig, men jag försökte och red både på volt och rakt spår, till sist gick det!:) då avslutade vi oc skrittade av runt hagarna. Sedan svampade jag av Nemo:D det var en bra dag!<3

Dissare...:/

Han ville inte stå still!;P

Av Vigdis Nygaard - 10 augusti 2014 00:35

Tar detta kortfattat! Eftersom det var så varmt idag (också) och Bullen inte var så pigg så tog jag bara en liten runda;) först skritta fram i skogen sedan trav längs en åker och galopp uppför en backe!:D det tyckte bullis var jättekul! Sedan ner för backen igen, galopp längs åkern och sedan skritt i skogen hem men en annan stig;) Bullen var lite trött så jag pressade honom inte utan lät honom gå i sin takt! (Jag orkade inte heller överanstränga mig!;P) det var mysigt men Bullen blev jättesvettig så när vi kom hem spolade jag av honom innan jag gav lunchen!;) medans kan åt sopade jag, borstade av schabraket, fyllde på vatten m.m Sedan fick han gå ut i hagen igen!:D men det märks nu att han blir äldre..:(

Ikväll hade jag och Ingvild ensamma hemma kväll också!:P resten av familjen var borta! Vi bakade schokladbollar, lagade mat, såg på 2 filmer (Harry Potter och draktränaren!!) m.m Superkul!!

Av Vigdis Nygaard - 10 augusti 2014 00:25

Ja nu är ju klockan 00.15 Men tänkte ta lite kort vad jag gjorde med Nemo i fredags!:) det vr ju så himla varmt så vi red ut! Ingen vill väl trava runt i paddocken i det hettan! (Hade tänkt träna dressyr,slutor och öppnor) men valde att rida ut! Bakom kyrkan finns det en liten äng och en runda i skogen;) jag vet ju att Nemo kan bli lite uppstressad när man rider ut själv så jag började med att rida på en volt och ställa honom, så att han fick annat att tänka på;) det fungerade jättebra! Han lyssnade på mig gick jättefint! Samma sak gjorde jag också i trav och galopp!:D sedan tog jag rundan i skogen, då kommer man till en grusväg att galoppera på, så det gjorde jag! I början gick det bra men sedan blev Nemo dör ivrig och försökte rusa iväg, då saktade jag av till trav och red på en liten volt tills han lugnat ner sig lite. Så red vi in i skogen igen, då blir stigen bredare och jämnare så vi galopperade får också! Det gick jättebra!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards