horselifeofnr

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Vigdis Nygaard - 6 augusti 2014 23:15

Så, dags att blogga nu då! Idag har jag ridit på Maja! Jag tog med mig en kompis som ville träffa Maja och kunde fota lite! Vi mockade och bytte vatten innan vi tog in henne, då borstade vi bort hår och damm. Sedan "flätade" jag hennes man. Spindelnätsman eller fisknät!

Visst blev det snyggt!? Fast det tog lång tid! Dagens träning gick ut på att fatta rätt galopp, det har Maja lite svårt med. Hon var jätteduktig! Vi värmde upp genom att göra volter, halter o serpentiner i skritt och trav! När jag fattade galopp la jag till spöt på yttre bakbenet liksom, det gick mycket lättare att fatta rätt galopp då!! Så jag är riktigt nöjd med passet!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards