horselifeofnr

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Vigdis Nygaard - 3 april 2015 21:55

Jag vet inte vart jag ska börja, dagen har varit underbar!

Jag har åkt på min och Mirandas första pay and jump. Vi kom till stallet vid halv tio unjefär. Då borstade jag Miranda, fixade henne och packade in i transporten.
Hon är underbar att lasta, går rätt upp utan minsta tvekan!

Ridanläggningen tävlingen var på var jättefin, stor och rymlig.
Där träffade jag Ellen som skulle vara med med Cicero, Mirandas två andra medryttare och hennes förra ägare.
Miranda kan vara väldigt jobbig på hopptävlingar fick jag höra, pigg och inte vilja hoppa, bara smita förbi. Men men, vår första tävling, bara hoppas på det bästa!
Banan var inte svår, den satte sig i huvudet direkt. Det var inget underligt med den förutom att två av hinderna var utsmyckade med påskägg och säckar. Där måste jag hålla om henne och rida HELA tiden för att slippa stopp.
Framridningen var i ridhuset och Miranda skötte sig jättebra! Hon lyssnade på mig utan att bli nervös eller het. Stannade på första framridningshindret för att jag inte drev hela vägen fram, annars gick det bra och hon hoppade fint!
Hästen innan mig var ju helt galen och stod på bakbenen mest hela tiden, så det dröjde lite innan jag fick starta.
Väl inne på banan började jag trava i snirklar runt de hindrena som kunde vara lite läskiga, Miranda kändes urfin och var inte alls ängslig. När starten gick tänkte jag att om vi klarar första hindret så kommer resten av banan gå som smort!
Och ja, jag kände att hon tvekade lite när vi red an mot första hindret, då la jag till spöt på bogen och smackade och Miranda bestämde sig för att hon visst ville hoppa! Så ja, resten av banan GICK som smort! Den satt i huvudet så att jag knappt behövde tänka på vart jag styrde och Miranda tvekade inte på något mera hinder. Kom lite för nära på vissa men hoppade ändå! Vilken kämpe!
Efter den underbara ritten fick vi en rosett och Miranda fick en hink med betfor!

Jag kände hur jag log nästan hela tiden, speciellt när vi red av banan och det gått så jäkla bra! Stolt över både mig och Miranda och vi kommer nog ut på några fler pay and jumps snart!

Bry er inte om några fördommar!

När jag får bra internet ska jag försöka ladda upp videon av rundan här på bloggen på ett eller annat sätt!

Av Vigdis Nygaard - 3 april 2015 07:15

Igår kl 13.15 fick vi påsklov! Snacka härligt med lov nu!
Då åkte jag och Cicci nästan direkt till stallet för att hälsa på Emil, vi har ju båda varit medryttare på honom innan men Cicci träffar honom inte så ofta. Vi longerade den lilla knashästen och sedan släppte vi honom på ridbanan. Och OJ som han sprang, runt runt i full galopp och välte nästan i kurvorna! Han är ju så söt!
Vi provade också att löshoppa lite grann, och underbara Emil klarar ju oxer på 70cm! Herregud vilken ponny!

Sedan åkte vi direkt till Ciccis medryttarponny Nille, som jag fick rida, Cicci red själv Trulle. Vi red ut och galopperade på vägar! Det var jättehärligt och Nille kändes pigg och framåt men lyssnade ändå super!
Det blev några glada bockningar också!:)

Kommer bilder på Emil när jag fått dem:)

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards