horselifeofnr

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Vigdis Nygaard - 7 april 2015 19:56

Som ni ser kom jg inte på någon bättre rubrik haha!

Igår var vi hos min mammas kusin Sanna och hälsade på hennes hästar.
Felix hade tyvärr fått spatt, en sjukdom typ när mellanrummet mellan hästens bakbensknän krymper. (Urusel förklaring haha!)
Men iallafall så kunde inte han ridas ordentligt utan bara skritta. Vento hade tappat en sko så han var inte heller så ridbar om han inte inte var öm. (Haha)
Casilla hade gått ett hoppass precis innan så här gällde också bara skrittning.
Men jag fick ta Casilla, hon är ung och svårast (och jag hade glömt hur stor hon egentligen var!) och Wynja fick rida Felix medan Sanna ledde och Lova red Vento som mamma ledde.
Så skrittade vi alla en tur ner till vattnet, det var riktigt mysigt både för oss och för hästarna!

Efter det fick jag rida Vento på banan (han var inte öm så då gick han att rida) han har förändrats mycket sen jag var där på höstlovet, nu gick han att rida på bara bett, förut fick man rida med kapseln oxå eftersom han inte var van vid bettet. (Han är ung, 7-8 år tror jag, kommer inte ihåg riktigt)
Nu var han mycket mera säker och stadig på det man gjorde och han hade lärt sig nya saker.
Nu har han lärt sig galoppen utmärkt oxå! Jättekul att få galoppera på honom, vilket härligt steg!

Vento:)

Felix:) gammal bild!

Casilla) oxå gammal bild

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards