horselifeofnr

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Vigdis Nygaard - 12 april 2015 20:28


 

Nu har jag äntligen listat ut hur man lägger ut ett videoklipp från videoarkivet!

så här kommer videon från pay and jumpen med Miranda förra fredagen 3/4.

en annan video kommer senare ikväll eller imorn, får se:)

som ni ser på videon är Miranda bra på att hoppa av för sent haha! Men men hon hoppade iaf! Alla sa att hon skulle vägra ut sig men vi blev felfria i vår första P&J!

Av Vigdis Nygaard - 12 april 2015 17:55

Wynja och maja har gjort jättestora framsteg tillsammans, när Wynja började rida Maja hade de noll koll på varann och Maja var envis som en åsna och villa bara dra ner huvudet och gå in till mitten.
Men nu lyssnar Maja jättebra, Wynja är bestämd och tydlig med vad hon vill och de är ett jättebra par!
Idag kunde Wynja trava flera varv på volten utan att Maja drog ner huvudet. Det såg jättefint ut!
En onödig avramling bara när jag smackade på Maja och hon hoppade framåt men wynja var inte beredd, haha men det gick bra!;)

Maja ville inte komma in från hagen först men vill hon inte det får hon motioneras där istället haha! Knäppa häst! (Eller åsna om man vill kalla henne det)

Av Vigdis Nygaard - 12 april 2015 14:13

Nu sitter jag i bilden påväg till stallet. Wynja ska rida Maja idag och hon ska få en ridlektion av mig. Maja kan ju vara jäkligt jobbig och dra ner huvudet HELA tiden när mindre erfarna personer rider henne, så Wynja ska få träna på det.

Vädret är ju underbart! Eller INTE! Det blåser och småregnar som in i h*lvete! Men det går väl bra, Maja bryr sig iaf inte.

Senare idag kommer videorna från pay and jumpen upp här på bloggen!:)

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards