horselifeofnr

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Vigdis Nygaard - 21 april 2015 22:10

Det var så himla fint väder idag! Blev många fina foton på mig och Miranda! TACK Agnes för alla!

Men Miranda var såå duktig idag! Men i början var hon lite stel och seg, när vi gjort mycket volter, öppnor och slutor släppte hon och blev bättre. Efter galoppen var hon bara för underbar och lyssnade på min minsta hjälp, gick i form och bar upp sig själv. Kände verkligen hur hon jobbade med bakbenen, jättehärlig känsla!

Av Vigdis Nygaard - 21 april 2015 06:53

Tänkte skriva ett litet inlägg nu om hur fortsättningen på veckan ser ut:) har ju inte bloggat igår så!

IDAG: idag ska jag rida Miranda! (Har bytt dagar så rider varannan tisdag istället för måndag.. Lite jobbigt) tänkte rida dressyr, öva på skolorna och galoppombyten:)

ONSDAG: rida Maja, hoppning ska det bli, ska hoppa med galoppbommar före så att avståndet blir rätt:)

TORSDAG: ska rida igen på Miranda, en kompis ska följa med och ta bilder, därför tänkte jag att jag ska fråga om jag får hoppa. Dock vet jag inte vilken övning:)

FREDAG: rida ut på Maja, antagligen lite trav-och galopparbete i skogen. Måste jobba upp konditionen, musklerna och styrkan:)

LÖRDAG: rida Miranda. Vet inte riktigt vad jag ska göra, tror några övningar på volten, mjukgörande. :)

SÖNDAG: vårstädning på skolan (blää) måste alltså vara där ett litet tag men efter det ska Wynja få en lektion på Maja, får se då vad som behövs öva på:)

Hejdåå! Och glöm inte:
DU ÄR VACKER

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards