horselifeofnr

Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Vigdis Nygaard - 7 juni 2014 09:01

Ja, igår red jag Nemo! Det fick bra! Jag hade lagt upp ett hinder på 30 cm mitt på banan så att man anred det från B till E eller tvärt om! övningen var att kunna byta galopp i språnget över hindret! Så att man red i en åtta. Sen hade jag lagt travbommar på volten, så som jag tränade med Emil i förgår. Bommarna tyckte Nemo var jättesvårt, det blev hackigt eller så hoppade han över dem, och drog åt sidan så att han missade de sista. Några ryttarmissar från mig också som inte gjorde det hela bättre. Men det blev några fina steg och jag tänker öva på detta någon gång när jag inta ska hoppa också. Sen började jag hoppa hindret i trav, i en volt, så inte i en åtta. han var duktig! I galopp blev han väldigt pigg och jag Dick hålla in honom för att inte komma fel på hindret. Tyvärr var det en annan häst på andra volten så kunde inte öva på galoppbyte då.. Men efter ett tag gick den och då övade vi det, Nemo var jätteduktig och kunde verkligen byta galopp över hindret! Men han blev jättepigg efter hoppet för att jag skänklade på honom för att byta galopp. Men han var jätteduktig och efter några hopp byta han nästan galopp av sig själv! Så jag har tänkt träna vanliga galoppombyten senare. Men han blev jättesvettig så fick spola av honom. Det tyckte Nemo var jätteskönt och det bara rann smuts! Sen fick han ha svetttäcke på medans han åt sitt EM hö! Då satt jag i boxen med honom och lyssnade på det underbara ljudet av tuggande hö!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards