horselifeofnr

Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Vigdis Nygaard - 13 juni 2014 22:22

Nemo var jätteduktig! Åkte till stallet på morgonen, 8:30 ungefär. Började mocka, väga upp m.m Sen la jag fram bommar på ridbanan, travbommar på volten och långsidan. Och hämtade Nemo! Han hade ganska många gräsfläckar som inte ville gå bort, men han blev väldigt fin! Sedan sadlade o tränsade jag, jag satte på snodd (inspänningstygel typ) också. Han var jätteduktig och lyssnade på mig, började med att gå över bommarna i skritt så att han förstod vad som var pågång;) sedan i trav, gick bra faktiskt! Det var lite svårt i början, han slog i eller smet ut på sidan i volten, men till sist travade han fint över dem! Han fick i form nästan av sig själv och man känner verkligen hur hästen arbetar under en! Jag galopperade på volt, Nemo var jättepigg! Övade på att ställa/böja och minska volten. Han lyssnade på mig väldigt bra! Efter att jag skrittat av och borstat av (Nemo blev svettig så fick svampa av oxå) släppte jag ut honom igen! Jag tänkte smörja sadeln o tränset men hann inte, så plockade bort bommarna och sopade innan jag gick ut med tränset och hämtade Nemo igen eftersom jag skulle rida hem honom till Alice så att han kan gå i sommarhagen där;) hoppade upp barbacka och skrittade iväg! I början ville han vända och gå tillbaka men sen förstod han vart vi skulle:D sista delen travade och galopperade vi! Han var lite osäker men lyssnade!<3

Så jävla coolt! Tack!!!!! Glöm inte gilla!;)

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards