horselifeofnr

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Vigdis Nygaard - 9 juni 2014 22:27

Idag var det stekhett (bara 26 grader kändes som 35!) och vi hade friidrottsdag! Fatta vad varm och trött man blev! Jag och min kompis cyklade tillochmed dit och från! Sen skulle man ju rida också! Så kom till stallet och skulle ta in Maja (tog med en påse med godis, ifallatt lixom!) och dem behövdes verkligen! Maja ville absolut inte bli hämtad utan travade ifrån mig hela tiden! Hon brukar vara jättelätt att hämta, men hon har ridits hela helgen och tyckte att hon kunde slippa det idag! Men nej! Efter typ 10 minuter hade jag överlistat henne! Jag gick runt i hagen och prasslade med plastpåsen, baggen kom fram och fick en godis, sen satte jag mig så nära Maja jag kunde så att hon inte stack iväg, och prasslade och lockade, efter nåra minuter kom hon fram och lät sig infångas! Den busen asså! Sen borstade jag och red iväg till Alice (Nemo står i en sommarhage där så vi skulle mötas och rida tillsammans) det var väldigt kvavt i liften och mullrade, det var åska! Maja var helt chill och brydde sig inte om det. När vi kom fram såg hon inte Nemo men när han gnäggade lyste hela hon upp och gnäggade tillbaka! Sedan kom regnet! Jag hade sett när jag red hur det regnade längre bort, men nu kom regnet helt plötsligt och då spöregnade det verkligen! Så vi släppte Maja med Nemo eftersom vi inte ville rida i regnet, och de är ju så bra kompisar och funkade jättebra ihop!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards