horselifeofnr

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Vigdis Nygaard - 8 mars 2015 16:53

Phu.. Idag har jag ridit 3 hästar och jag är helt slut!
Jag åkte till stallet halv 10 och träffade Hanna där, provade att rida hennes häst Filur (D-ponny) som jag ska ta hand om när hon är i London:) Filur var väldigt fin och lyssnade bra på mig, men har var seg och man fick använda mycket ben och rida i varenda steg. Phu då blev man trött!
Kände in honom bara, gjorde några slutor och öppnor samt trav och galopp också. Ska bli spännande att ta hand om honom:) en gammal bild kommer här

Sedan hämtade jag och min lillasyster Wynja in Maja, hon var lite lerig som vanligt. Wynja skulle prova att hoppa de nya hindrena idag, första gången på Maja! Det gick jättebra, Maja var riktigt pigg men ville inte riktigt lyssna på Wynja och drog ner huvudet eller försökte gå in mot mitten. Men Wynja kämpade på och det fick jättebra sedan, Wynja hoppade helt själv!

Tredje hästen var Miranda. Min kompis hämtade upp mig hos Maja så åkte vi sedan vidare till nästa stall. Hon skulle rida Emil.
Vi red på utebanan eftersom det var så grymt fint väder! Och Gud så varmt det var!
Jättehärligt, Miranda var pigg men lite okoncentrerad. Vi red över en bom i skritt och trav och gjorde även här lite öppnor och slutor.
Nöjd med alla hästar idag:D

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards