horselifeofnr

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Vigdis Nygaard - 15 mars 2015 08:31

Fick rida med en annan sadel på Miranda igår eftersom hennes andra är för hård och har gett henne skav..
Men jag tyckte sadeln var okej, väldigt tunna kåpor vilket leder till att man inte får något stöd för benet. Men det spelar inte mig nån roll eftersom jag at väldigt stadig skänkel:)
Men vi red dressyr på utebanan i solen, jättehärligt! Miranda kändes lie stel och motvillig i början men mjukade upp dig mot slutet och galoppen. Då frustade hon i varenda steg och gick i en jättefin låg avslappnad form:) gjorde lite slutor och öppnor också.
Sedan skulle ju jag få spela hovslagare och ta ut broddarna, men nej, de satt stenhårt! Jag fick bara ut en haha!

Av Vigdis Nygaard - 15 mars 2015 08:24

Nu har jag inte bloggat på länge, opsii! I fredags red jag ut på Maja, bytte underlaget från skogsstigar till mjuk energiskog. Jättekul tyckte både jag och Maja. Hon var väldigt pigg o h låg på bettet hela tiden! Vilket jag är väldigt glad för då vi jobbat på framåtbjudningen massor:D
Det måste vi göra om snart, solen sken och fåglarna sjöng:)
Men imorgon står hoppning på schemat för lilla Maja! Ska bli jättekul!
Här kommer några bilder från i fredags!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards