horselifeofnr

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Vigdis Nygaard - 12 mars 2015 06:53

Maja var underbar igår! Jag satt med henne i hagen i en kvart och lyssnade på hennes tuggande och tittade på hur vacker hon egentligen är!

Men men, ridpasset då. Hon kändes pigg och lyssnade ganska bra på mig, försökte smita iväg ibland ändå. Red lite volter och halter i skritt, mycket trav på volter och rakt spår, öka och samla in.
Sedan gjorde jag en övning som gick ut på att rida på stora A volten i trav, sedan smet igenom i galopp, sakta av till trav runt stora C volten och sedan galopp snett igenom igen. Maja var jätteduktig, på galopphjälpen hela tiden, fick till och med hålla in henne!
Sedan bytte vi gångart så att det blev galopp på volten och trav snett igenom. Den övningen var svårare och Maja förstod inte riktigt, men hon försöker ändå! Och det är det som gör henne så underbar!
Så övningen gick istället över på att galoppera ett helt varv på spåret och sedan ett varv på stora volten. Maja var urduktig och jag är urnöjd!

Maja är inte längre den tjocka otränade shettisen längre, nu är hon faktiskt fin i hullet och vilka muskler hon har byggt! Bakbenen är helt bulliga, så stolt över både mig och henne!

Nu ser man dikterna fulla med gula prickar, tussilago! Säkert vårtecken det där!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards