horselifeofnr

Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Vigdis Nygaard - 29 mars 2015 08:39

Igår hade jag inte tid att blogga så fixar det nu!:)
Igår så fick jag äntligen följa med och hälsa på Nemo!
Alice (som har två andra hästar på samma stall) hämtade mig hos Miranda när jag ridit färdigt henne, btw så fick det jättebra, hon gick i form nästan hela passet och kändes skitbra!
Men men när jag och Alice kom till deras stall började hon mocka och jag gick och hälsade på Nemo, den fina lilla ponnyn, saknat honom såå mycket! När jag kom mor honom gnäggade han (!) men skulle tro att det var för att han snart skulle få sin lunch haha!
Sedan mockade jag Nemos box och såg när Alice red och småhoppade sin häst Drinken som var på det värsta humöret! Men såg fint ut och gick väll tillräckligt bra:)

Sedan kom Alice som har Nemo och vi fikade innan vi tog in honom.
Hon skulle ha en liten hopplektion, Nemo hade då hoppat tre dagar i rad och var inte då på, så han stannade några gånger, men nu till det härligaste, jag fick rida honom! Då bara skritta och trava av men vilken känsla! Gud vad jag saknat att känna hans energiska ponnysteg under mig, se hans spetsade små öron guppa framför mig! Det var som om jag flög. Lika pigg som vanligt var han och det fick undan i traven, fick göra många halvhalter och volter innan han lugnat ner sig och gick i ett stadigt tempo hela vägen och sökte sig fint neråt. Gud vad jag saknat honom!
Känslan att få rida honom igen var underbar och jag önskade jag fick fortsätta i en evighet!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards