horselifeofnr

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Vigdis Nygaard - 16 mars 2015 18:30

Idag när jag red Miranda började jag rida dressyr, hon kändes jättebra, mjuk och lyssnade på mig.
Sedan kom ju världens bästa Ellen och ställde upp några hinder jag fick hoppa! Började med ett kryss med travbom före och trava över bommar på volten. Sedan fick jag hoppa bana, det har jag inte fått göra på säkert ett halvår och GUD vad härligt det var! Miranda var hur pigg som helst och bjöd på varenda hinder!
Sedan fick Agnes hoppa lite hon med på Miranda (såg jättebra ut:))eftersom Emil inte kunde göra det, han hade blivit öm och varm i ena hoven pga en ny sko, tur att hovis kom på eftermiddagen!
Sedan föreslog Ellen också att om jag tyckte att det kändes bra så kanske jag kunde åka på pay n' jump med Miranda! Och ja, det skulle vara superkul!

Bilderna är screenshotade från en video eftersom jag ännu inte har lyckats lista ut vart videoarkivet är..

Av Vigdis Nygaard - 16 mars 2015 18:10

Idag fick jag hoppa Maja, äntligen! Hon kändes inte så pigg som hon kan vara, kan bero på att hon reds igår och inte brukar ridas två dar i rad. Men hoppade ett litet kryss och ett räcke. Krysset gick bra men hon kom alltid för nära räcket och hoppade ryckigt. Hela tiden.. Därför la vi en galoppbom innan hindret och det gick mycket bättre! Maja hoppade av på lagom avstånd och det kändes mycket bättre för båda. Nästa vecka kanske jag övar mera på dethär med rätt avstånd och galoppbommar:)
Ganska nöjd fastän det inte gick som jag tänkt mig..:)
Tack Agnes för alla fina bilder!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards