horselifeofnr

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Asså jag kommer inte på nån rubrik! Kanske "maja" men det är för vanligt..! Har ridit Maja iaf!

Av Vigdis Nygaard - 16 juni 2014 21:46

Idag red jag Maja! Kom till stallet och bytte vatten + mockade. Sen var det redan två andra som försökte locka in Maja, men hon ville inte! Hon har lärt sig att om hon vägrar komma in behöver hon inte ridas... Jag gillar inte det!:( men hon galopperade runt i hagen och hade jättekul! Tillslut hittade hon godiset och stannade. Maja får skylla sig själv att hon körde slut på sig själv i hagen men ändå ridas! Men hon var pigg! Började med att göra volter och halter i skritt och trav så att hon började lyssna på mig! Sedan "tävlade" vi med Alice! (Stora Alice) natka vann varje gång.. Men det var kul! Tyckte både Maja och jag! Maja var pigg och gick nästan i form på slutet (hon gör det när hon är trött!) efteråt smörjde jag sadeln och tränset!

Maja the unicorn!!

Vill ni att jag ska blogga om bara hästar eller också andra grejer? För det ska vara intressant! Så snälla kommentera!!:D jag får inga kommentarer...:(

 
 
Ingen bild

En hästtokig tjej!!

16 juni 2014 21:49

Bara hästar! Så kul att läsa! Min favvoblogg!<3 :D

 
Ingen bild

Hovkretsaren

16 juni 2014 22:46

Så kul att du frågar efter feedback! Det gillar jag! Jag läser varje dag, gillar massor och är jättenyfiken:
- vad är det för stall du rider på? Finns det andra hästar där? Andra djur? Vilka hänger där? Rider du i stan eller på landet (landet gissar jag från dina bilder, men ändå)? Hur är det där?
- du har berättat att du har andra djur också (katter, hamster). Vad är de för ena?
- du orienterar väl också? Är det kul?
- Du berättade en gång att du hade tyska i skolan. Vad gör du mer i skolan? Händer det något kul där? Något tråkigt?
- Sommarlov! Hur är det?
- Fler frågor till mig och oss som läser! Kanske någon tävling, eller "dagens fråga"?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vigdis Nygaard - 6 oktober 2015 20:41


 

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 19:36

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8176990960"

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 18:11


Ja det här blir väl sista inlägget här på bloggplatsen. Snart byter jag bloggportal till Nouw.com och jag kommer då heta Nouw.com/horselifeofnr så gå in på den länken för att komma till nya bloggen. Spännande dethära, tycker ni inte?:D Vad mer s...

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 07:00


Idag är det äntligen fredag och min underbara (inbland sjukt jobbiga) lillasyster Lova fyller 7 år! Hon ska få hoppa med Maja på söndag hade jag tänkt:) Iallafall tänkte jag rida direkt efter skolan idag. Bill ska longeras med gummisnodd hade jag...

Av Vigdis Nygaard - 20 augusti 2015 20:49


Red Bill med gummisnodd idag och det gav verkligen resultat. Skönt, igår var han ju bara hemsk, speciellt i galoppen. Men idag skötte han sig bra, var mjuk och följsam. Lite seg bara och jag gjorde ju misstaget att glömma spöt först haha! Tänker ...

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards