horselifeofnr

Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

Finntorpet!

Av Vigdis Nygaard - 27 juni 2014 10:45

FÖRLÅÅÅÅÅÅT! För att jag inte bloggat på en vecka men är på finntorpet (landet) och har skitdåligt internet och vill inte ta slut på mitt 3G. Vi åkte hit i fredags (midsommarafton) då var mormor, morfar och min kusin Wilma här! Vi åt tårta, den var ganska god och vi klädde midsommaraftonen med ormbunkar och gjorde kransar! Sedan dansade vi! Det var ganska varmt och efter det kommer jag inte ihåg vad vi gjorde!;P men på kvällen gick vi en liten runda och plockade sju sorters blommor och hoppade över sju diken och från man plockat den första blomman till man vaknat nästa morgon ska man vara helt tyst och inte säga ett ord, då drömmer man om den man ska gifta sig med! Jag drömde inte om nån:/
Nästa dag byggde jag och mina småsyskon wynja och lova upp hinder som vi byggde bana av och hoppade! Superkul! Jag hoppade ett hinder som låg på 90 cm men hoppade typ högt över hindret!

Vi cyklade också till stupan, ett buddhistcenter och köpte glass! Jag köpte en Magnum, min absoluta favorit!! Jag och Ingvild cyklade en tandemcykel! Nu har jag också ridit varenda dag på en underbar häst som heter Felix! Jag tar hand om honom när hans ägare (mammas kusin) är i kroatsien! Det kommer ett lååångt blogginlägg om det! De senaste dagarna har vi fixat inför släktträffen sim är idag, bakat 3tårtor, 2 citronkakor, 2 nötkakor och en dubbelsats kärleksmums! Och satt upp ett stort tält och dukat fint! Så här kommer nåra bilder!

Ska bli jättekul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vigdis Nygaard - 6 oktober 2015 20:41


 

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 19:36

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8176990960"

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 18:11


Ja det här blir väl sista inlägget här på bloggplatsen. Snart byter jag bloggportal till Nouw.com och jag kommer då heta Nouw.com/horselifeofnr så gå in på den länken för att komma till nya bloggen. Spännande dethära, tycker ni inte?:D Vad mer s...

Av Vigdis Nygaard - 21 augusti 2015 07:00


Idag är det äntligen fredag och min underbara (inbland sjukt jobbiga) lillasyster Lova fyller 7 år! Hon ska få hoppa med Maja på söndag hade jag tänkt:) Iallafall tänkte jag rida direkt efter skolan idag. Bill ska longeras med gummisnodd hade jag...

Av Vigdis Nygaard - 20 augusti 2015 20:49


Red Bill med gummisnodd idag och det gav verkligen resultat. Skönt, igår var han ju bara hemsk, speciellt i galoppen. Men idag skötte han sig bra, var mjuk och följsam. Lite seg bara och jag gjorde ju misstaget att glömma spöt först haha! Tänker ...

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards