horselifeofnr

Alla inlägg under juni 2014

Av Vigdis Nygaard - 1 juni 2014 22:01

Idag hoppade jag Maja! Hon var jätteduktig och tyckte det var kul! Maja har väldigt fin hoppteknik men blir lätt trött så fick vila emellanåt;) hon var pigg och framåt, det är kul! Vi hade ett räcke på typ 40 och en likbent oxer på samma höjd. Maja har hoppat 70 med mig! Men vi tränade på vägar idag, hindrena stod i ett V så man hoppade snett igenom. Det var bara lite svårt att hålla igång galoppen efter hindrena. Men Maja var jätteduktig och det var superkul! Och maja njöt av att rulla sig i hagen efter att jag svampat av henne! Jag har precis fått veta att Maja heter scarlet egentligen!

Finisen!<3<3<3

Av Vigdis Nygaard - 1 juni 2014 14:07

Japp! Igår red jag Bullen! Jag red ut med nåra andra Tyra red Emil och Erik red müsak! Det var jättekul och bullis var jättepigg man kan inte tro att han är 32 år! Det kom skurer med ösregn innan vi red. Det var sol och jättevarmt när ci började rida så vi trodde vi kommit undan regnet! Vi red en lång runda med en låång galoppsträcka! Det var jättehärligt att galoppera och både Bullen och jag blev svettiga! Men när vi började skritta hemåt kom regnet! Det spöregnade och man blev genom våt efter bara några sekunder! Men det är jättemysigt att rida i regn tycker jag! När vi kom tillbaka till stallet igen sken solen som om inget hänt. Så vi tänkte att hästarna nog inte behövde täcke efteråt och släppte ut dem! Men det började ju såklart regna igen! Och man kan ju inte sätta på täcke på en blöt häst för den blir förkyld.. Men efter den skuren kom inget mer regn!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards