horselifeofnr

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av Vigdis Nygaard - 4 juli 2015 17:58

Tro på dig själv, tro på det du gör, tro på att du kan göra allt.

Det är ord jag ser upp till. Du måste tro på dig själv! Vad är livet utan dig?
Tro på det du gör, tro på att du kommer att lyckas!
För det kommer du, på ett eller annat sätt.

Vi tar Miranda till exempel.
Hon är en 21:årig dressyrponny som hatade att hoppa.
Hon kickade, vägrade, smet förbi hindrena och tycke det var allmänt tråkigt.
När jag började hoppa henne trodde jag på henne, och på mig.
Jag visste att man kunde plocka fram någon hoppvilja ur henne.
Även om det var omedvetet tänkande, men tror man att man kan klara det gör man det!
Jag märkte ingenting av den tjuriga ponnyn när vi hoppade, ingenting.
Berodde det på mig eller på henne?
Båda antar jag, tillsammans trodde vi på oss själva och hoppade 90cm.
Vilket är otroligt med tanke på hur hon varit innan.

TRO PÅ DIG SJÄLV, OM INTE DU GÖR DET GÖR JAG DET ÅT DIG

Av Vigdis Nygaard - 4 juli 2015 09:39

Godmorgon mina läslusar!
Hur ser planerna för dagen ut?
Jo, Miranda har en viloperiod nu så henne kan jag inte rida.
Bibloteket ska vi till, jag har väntat på att få låna beautiful Creatures alldeles för länge nu.
Sen då? Nä ingenting.
Jag känner på mig att denna lördag kommer gå låångsamt.
Jag får väl hitta på någonting att göra, vi hörs!

Förresten!
Kommentera förslag på inlägg här på bloggen så kan jag passa på att skriva något under dagen!
Så kommentera massor om vad som helst!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards