horselifeofnr

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Vigdis Nygaard - 15 juli 2015 18:50

Miranda fick som sagt lite markarbete, övade på att se avståndet och anpassa galoppen.
Man lägger två bommar med 6 galoppsprång emellan (14 meter för miranda) och kortar till 5 galoppsprång eller ökar till 7.
Sedan la jag även en bom i mitten av de två bommarna och mellan de första två skulle det vara tre galoppsprång och mellan de andra två galoppsprång.
Förstår ni hur jag menar hah?

Men Miranda skötte sig super iaf! Märktes verkligen hur genomarbetad hon var från passet igår, så mjuk och fin!
Svettig blev både hon och jag så hon fick sig en dusch!

Maja då?
Ja det här galopparbetet blir ju aldrig genomfört!
Jag hittar alltid på ursäkter för att slippa jobba haha, jag är värre än Maja!
Idag var det för varmt, men asså det VAR för varmt! Jag klarar knappt 20 grader, jag hatar värme haha!
Alltså jag måste fråga mig själv varför jag inte åker ut till stallet senare på kvällen när det är svalare?

Men men nog med det, jag longerade Maja istället och sen lät jag henne springa lös i paddocken.
Hon är så söt min Maja, hon travade runt längst bort på ridbanan och saktade aldrig av haha.
Men när jag snackade på så for hon iväg i galopp och bocksprång men när jag kallade på henne kom hon till mig haha!
Min fina lilla ponni!

Av Vigdis Nygaard - 15 juli 2015 09:19

Godmorgon allihopa!
Idag är det onsdag och jag ska rida Maja. Men jag blev även tillfrågad att rida Miranda idag igen och självklart kan jag ju inte tacka nej till det haha!

Jag tänkte först åka till Miranda och med henne ska jag göra lite markarbete, tänkte göra en övning där man länger och kortar galoppen samt anpassar sig till så och så många galoppsprång!
Hon var ju U N D E R B A R igår när jag red henne, såå mjuk och fin och gick i en avslappnad form hela passet.
Man märker verkligen hur fin hon blir när man rider fram ordentligt. Hoppas på att hon är lika fin idah!

Sedan blir det Maja. Nu ska det hårdtränas med galoppintervaller.
Det kommer bli jobbigt men ge mycket resultat hoppas jag. Både bättre kondition och styrka och rättfattad galopp!
Ses!

Titta bara vad söta de var i måndags!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards