horselifeofnr

Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Vigdis Nygaard - 29 juli 2015 20:21

Nu började det nyss åska så måste skynda mig att blogga innan strömmen går haha!

Men idag gjorde jag tempoväxlingar med Maja, hon var jättefin och lyssnade bra, men när det kom till galopp i höger varv blev det ju bara fel, asså jag menar, Maja har svårt för högergaloppen och jag blir ju bara irriterad på henne då hah!
Fattar man galopp från skritt är det fifty fifty om galoppen blir rätt men från trav blir det nästan alltid fel galopp.
Så då tänkte jag lite och kom fram till att det kanske har med lättridningen att göra.
Så jag testade att rida lätt på rätt sittben vilket jag alltid gör, så jag gjorde det och Maja fattade ALLTID fel galopp..
Sedan provade jag att rida lätt på fel sittben och då tog hon galoppfattningarna som ingenting, det blev rätt hela tiden!
Så då var det löst, undrar bara varför hon fattar rätt galopp när man sitter på fel sittben, i vänster varv funkar det ju helt dom vanligt..
Aja hon är lite mysterious min Maja haha!

Av Vigdis Nygaard - 29 juli 2015 08:00

Har inte precis någon ide' om vad jag ska skriva om denna onsdagsmorgon..


Har kollat igenom lite Hööks och Börjes kataloger och det finns såå mycket som jag vill ha! Men antingen är det för dyrt eller onödigt. men haha drömma får man väl!


Kollade också igenom några gamla blogginlägg och oj vad jag har förbättrats! Alltså jag skrev alldeles för tråkigt och alldeles fr detaljerat om ridpass och usch vad alla inlägg var lika varann!

Jag har blivt såå mycket bättre nu, hämtar inspiration från andra bloggare och vardagen,  försöker skriva varierat om olika saker som ska vara kul att läsa!

Tycker ni att jag har lyckats?

 

Bild på den bästa, Nemo..

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards