horselifeofnr

Alla inlägg den 8 juli 2015

Av Vigdis Nygaard - 8 juli 2015 19:38

Hua vilket väder det blev idag!
Superfint och soligt när jag kommer till stallet men när jag ridit ett tag kommer regnet. Det var inte lite duggregn precis, nejdå det öste ner utan uppehåll. Suck..
Aja Maja var fin iallafall, red barbacka och tränade lite lydnadsövningar och galoppfattningar.
Hon var jättefin och lyssnade bra och gjorde ett par riktigt snygga galoppfattningar!
Men när regnet kom kände jag att hon blev riktigt okoncentrerad, bara rusade.
Hon har ju lite problem med att fatta galopp i höger varv men det har ju nästan helt försvunnit nu, men jag känner att när hon blir okoncentrerad så fattar hon gärna fel galopp..
Men vi fick till ett par snygga högerfattningar tillslut och sedan fick hon stå i stallet med ett täcke och en tuss hö att mumsa på medan vi väntade ut regnet.

Hon var ju lagom fin när jag tog in henne haha

Av Vigdis Nygaard - 8 juli 2015 07:45

Å gud! Jag känner mig såå motiverad nu!

Jag har tittat igenom alla Tyra Sjöstedts träningsvideor på youtube och jag vill verkligen börja träna själv nuu!
Där fanns allt om från att stärka ryttarens självförtroende till hur man anpassar galoppen och omhoppningsövningar!
Tänkte prova en övning på fredag med Maja och sen längtar jag tills Miranda blivit helt igångsatt efter veckovilandet. Tja det tar väl en vecka så nästa lördag kanske!
A så jag är jäättemotiverad nu till att börja träna dessa övningar själv!
 
Och jag tycker alla ska gå och kolla in dessa videor på youtube, sök på "Riding by Tyra" så borde det komma upp!
 
HÖRS!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards