horselifeofnr

Alla inlägg den 6 juli 2015

Av Vigdis Nygaard - 6 juli 2015 09:57

Vart tog det vaarma vädret vägen? Borta, skönt för jag hatar värme. Men solen kunde gott stannat kvar, molnen är inte lika fina.

Aja idag kommer en kompis hit och ska sova över. Vi ska till Maja också, får se vad vi hittar på där, om det blir jobb på banan eller skogen.

Imorgon ska Miranda skrittas igång. Hon jag haft en liten minivila under veckan och jag tänkte skritta ut i skogen barbacka och jobba lite på formen, skolorna (slutor och öppnor), förflyttningar och lite övergångar beroende på hur hon känns.
Jag har ju inte ridit henne på över en vecka så det ska bli kul att göra det igen!

Onsdag då? Jo Maja ska nog jobbas på banan om vädret blir svalt, annars får vi se vad vi ska göra.

På torsdag blir det ingen ridning, kanske träffa en kompis!

Fredag så blir det hoppning eller uteritt. Också detta beror på vädret, om det blir för varmt vill jag inte att hon ska anstränga sig så mycket eftersom hon fortfarande har lite vinterpäls kvar och blir otroligt varm. Men också jag hatar att rida när det är varmt hah!

På lördag är det Miranda igen, antagligen blir det trim på banan.

Söndag tillslut ska Lova rida Maja så då är det stallet för mig oxå.

HÖRS!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards