horselifeofnr

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 3 maj 2015 20:27

Gud vad underbar hon var idag! Hoppade bana med Maja, lite olika sorters hinder, oxer, kryss och räcke. Förberedelse till pay and jumpen på lördag!
Min kompis Gabi följde med och fick rida fram Maja, det såg jättefint ut och hon fick rida trav och galoppbommar samt hoppa några hinder!
Jag har aldrig sett Maja hoppa riktigt från marken och det var jättekul att göra det idag! Maja har en urfin teknik, hoppar högt över hindrena med mycket rygg och jämna framben. Fina ponnyn!

Sen hoppade jag upp och red, Maja kändes pigg och fräsch. Lyssnade bra och bjöd mot hindrena.
Det kändes riktigt bra faktiskt och jag är riktigt taggad för pay and jumpen!
Maja är så himla duktig! Allt detta arbete med galoppbommar innan hinder har gett resultat! När hon kommer fel på ett hinder väljer hon nu istället att hoppa av för tidigt än för sent!
Snacka om att matte blev stolt!
Vilken ängel!



Pay and jump på lördag då, ska anmäla mig till 40cm.
Det är på samma ställe som jag tävlade med Miranda på föra gången. Jättefin miljö!
Har bestämt outfit men inte frisyr till Maja (haha) tycker ni hon ska ha spansk fläta eller fisknät?
Jag tippar mot spansk fläta men vet inte riktigt...

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards