horselifeofnr

Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 15 maj 2015 18:13

Gud vad trött jag är! Jag är glad att jag red på morgonen, hade aldrig orkat rida nu! Har precis kommit hem från ett köpcenter som vi varit i ett tag!

Maja var superduktig idag! Småhoppade, ett litt hinder med två galoppbommar innan och ett på volten med galoppbom innan och efter.
Värmde upp genom att trava och galoppera över bommar på volten. Lite krångligt tyckte hon, hon har inte gjort det innan. Men oj vad duktig hon var!
Det jag älskar med Maja är att fastän hon inte förstår eller kan så försöker hon iallafall! Och hon lär sig fort!

Höjde sedan upp lite fler bommar till hinder och gjorde lite olika varianter.
Ville inte pressa henne så hårt eftersom hon då kanske inte tycker det är lika kul längre. Då när hon blev trött avslutade vi.
Fina Maja!

Bilderna är screenshotade från videos så de blev väldigt dålig kvalité...
Men man ser iallafall hur underbar hon är!

Av Vigdis Nygaard - 15 maj 2015 08:04

.. To the stable!

Jag ska snart gå till bussen till Maja, tidigt idag! Men jag älskar att åka till stallet tidigt, det är jättehärligt!

Ska småhoppa Maja idag med massor av galoppbommar, eller gymnastikhoppa, eller markarbete.. Ä kalla det vad ni vill! :D

Och det gör jag för att stärka muskler och för att hon ska kunna bedöma avstånden bättre och hoppa av rätt.
Det ska bli kul, kommer lite uppdatering om det lite senare:)

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards