horselifeofnr

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 6 maj 2015 16:54

Igår hopptränade jag Miranda för Ellen. Det var jättekul och väldigt nyttigt. 

Det var jag och tre andra hästar varav två shettisar. 

Vi började med en gemensam uppvärmning där du gällde att få hästen uppmärksam på sig som ryttare genom tempoväxlingar. Miranda kändes fin men lyssnade inte riktigt på skänkeln när jag skulle forma henne i hörnen. 

Ellen fick tjata lite på mig om att alltid hålla yttertygeln sträckt, tydligen glappade den lite, vilket inte jag tyckte haha!

swdan fick vi hopa ett lite lågt hinder i "ström" jag tänkte framför att att nu i början ska jag driva mycket så att Miranda förstår vad hon ska göra och inte stanna, sedasjunde jag börja hålla ihop henne mera framför hindrena. 

Vi fick hoppa några banor oj så pigg Miranda var! Hon rusade mor hindrena så jag fick ta tag i henne ordentligt haha! Speciellt svårt var det i kombinationen, där får hon inte rusa iväg på nästa hinder, det var extra svårt som ni ser på videon oxå. 

Men annars skötte hon sig super! Stannade inte och rev aldrig ett enda hinder. Jätteglad över det!

Ellen gav mig mycket beröm efter och sa att jag red henne väldigt bra, i vanliga fall tycker hon inte det är så kul att hoppa. 

Väldugt nöjd över både mig och Miranda och det gick väldigt bra!



 

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards