horselifeofnr

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 4 maj 2015 17:19

Nu sitter jag i soffan och väntar på att tiden ska fördriva, om en timme är vid nog hos hästen (Paddington) vi ska provrida.
Är väldigt spänd och hoppas på att det är en fin häst som jag kan utvecklas med och tycker om!

känner just nu att en stor förkylning, kanske tillochmed feber kommer smygandes..
Hopps verkligen den kan ta om vänta lite tills senare ikväll när vi är hemma igen..
Varför just nu lixom?!
Och jag måste vara frisk i morgoneftermiddag då jag ska hoppträna med Miranda!


Kommer lite till update senare ikväll när vi är hemma igen!
Hörs?!

Av Vigdis Nygaard - 4 maj 2015 07:10

Maja är faktiskt en ganska svår och envis häst att rida för små barn.
Ägarens dotter (7 år) tycker inte det är kul att rida henne och därför vill Anneli (ägaren) köpa en större och lättare ponny som dottern kan rida.
Och då frågade Anneli om vi ville bli fodervärd på den nya större ponnyn!
Såklart vill jag det!
Men! Det betyder att de inte kan ha kvar Maja...
Men Maja betyder ALLT för mig, jag kan inte existera utan henne...
Men jag har Världens bästa mamma och Världens bästa pappa som faktiskt förstår dethär, och de föreslår att vi skulle kunna ta lite av Majas kostnader (hon kostar inte jättemycket) och bli som födervärd på henne också!
Kan ni förstå det?!

Så ikväll ska vi provrida denhär större ponnyn och jag vet inget mer än att det är en valack som heter Paddington och är en ganska liten C-ponny. Bra allroundhäst, kan hoppa och kan dressyr. Ska bli spännande! Kommer ett inlägg om hur det gick ikväll.

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards