horselifeofnr

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 7 maj 2015 18:46

Jag har haft en rad olika medryttarhästar och har provat ännu fler.
Det är inte alla som jag har klickat med.
Maja har jag absolut klickat med. Hon betyder allt för mig och jag kan inte klara mig utan henne. Hon är speciell på alla möjliga sätt.
Vi förstår varann jättebra och jag älskar henne.

Andra hästar har jag inte klickat lika starkt med, det blir helt enkelt ingen lika stark känsla.
Såsom Golden, Lottie, Emmy (hästar jag provat)
Det är så olika med olika hästar. Man passar helt enkelt inte med alla hästar.


Nemo fick jag också ett väldigt starkt band till, jag har fortfarande inte släppt taget.. Även om han flyttade för ett halvår sen..
Jag blev sjukt ledsen när han flyttade.
Även om man inte har ridit hästen länge eller inte så ofta kan hästen ändå betyda sjukt mycket för en, men det förstår inte alla.

Nu måste jag snart sluta rida Miranda. Jag har varken tid elr pengar att fortsätta rida henne samtidigt som vi tar både Maja och Paddington på foder.
Men Miranda är också en speciell häst för mig.
Jag tycker väldigt mycket om henne och kommer sakna att rida henne.
Det är så många hästar jag har ridit och inte alls lika många jag "klickat" med...

Alla borde förtjäna att ha ett sådant här band till en häst eller annan varelse.
Det är någonting man aldrig glömmer. <3

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards