horselifeofnr

Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 21 maj 2015 14:05

Nu har jag lagt mig i soffan och jag kommer inte gå upp på ett tag. Är så sjukt trött!
Idag red vi ju med klassen på en ridskola i närheten. Jättekul!
Jag är ju lite mer erfaren så jag rid i den andra gruppen och fick hjälpa till att leda lite.
Jag fick ta en maxad D ponny som hette Lilla My, skitsöt och jättesnäll och skulle ridas av en kille i klassen. Så jag fick leda. Haha jättekul att se alla rida! Och jag tror alla tyckte det var jättekul också!
Sedan fick jag också rida Lilla my, hon kändes lite seg och tung. Men jaja helt okej iaf! Annars lyssnade hon bra och gick fint, vi fick galoppera lite också på volten, då blev hon tjurig och vägrade gå, men med lite övertal och en häst framför gick det, jag fick mycket beröm av ridläraren också som sa att jag red Lilla My jättebra!
Jättekul var det och jag gör gärna om det igen haha!
Ska få några bilder på mig och Lilla My skickade till mig snart, så ni får se dem när de kommer!
Här är iaf en bild jag lånade från ridskolans hemsida!

Av Vigdis Nygaard - 21 maj 2015 06:57

Idag ska klassen ha idrottsdag, men inte vilken sport som helst, vi ska rida!
Tro det eller ej men klassens ska ha heldag i stallet och vi ska rida! Haha!
Ska bli väldigt spännande!
Vi ska rida på en stor ridskola i närheten, Sigtuna ridskola. Eftersom jag är mer erfaren ska jag vara i den erfarna gruppen, men det roligaste blir nog att se när de andra rider! Ja asså nybörjarna, som killarna i klassen haha!
Ja det ska bli kul, kommer uppdatering senare:-)

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards