horselifeofnr

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 27 maj 2015 21:13

Det blev uteritt idag istället, en annan medryttare frågade om vi kunde rida ut tillsammans! Såklart sa jag ja:)
Så jag fixade iordning boxen och fodret och borstade av den lilla lortgrisen som visst hade gjort en lerinpackning..
Men sen bar det iväg. Jessica är medryttare på Baggen, Majas ägares storhäst som är 177cm i manken.
Snacka om att Maja fick anstränga sig för att hinna med! Haha!
Stackaren! Men hon tyckte det var jättekul, småtravade HELA tiden och blev sjöblöt av svett!
Hon fick en härlig avsvampning när vi kom hem igen och så somnade hon i boxen, min lilla sötnos!
Det har hon gjort sig välförtjänt av och på fredag tror jag det blir någon mindre ansträngande träning. :)

Av Vigdis Nygaard - 27 maj 2015 07:29

Idag är det skola fram till kl 15, då tänkte jag ta bussen till stallet så att jag är där kl 16.
Majas tur idag då. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Antar att det blir lite tempoväxlingar på banan, man måste ju hålla igång henne ordentligt nu när sommargräset har kommit och Maja har börjat bli TJOCK! Haha!

Det är underbart väder idag och jag hoppas verkligen att det håller sig fram till kvällen!

Från förra onsdagen när vi red i sommarhagen!

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards