horselifeofnr

Alla inlägg under maj 2015

Av Vigdis Nygaard - 14 maj 2015 22:35

Ja ni läste rätt, Miranda bockade av mig idag haha!
Red på ängen där hon kan bli jäkligt pigg och bockar gärna.
Kändes fin i början, till och med lite seg. Men efter galoppen då hon kommit igång ja då fick hon något spratt och oj, hon for iväg i flera bocksprång! Haha jag satt kvar men hamnade framme på halsen, då hon lugnat ner sig trodde jag det var över, men nej. Det kom ett extra litet bocksprång och jag gled av. Haha!
Jag gjorde mig inte illa alls iallafall!
Första gången jag ramlade av Miranda! Premiär!
Efteråt var hon lika pigg och försökte bocka igen, men då lyckades jag hålla hennes huvud uppe och när hon lugnat ner sig lite efter trav på små volter tog jag en sista galopp igen. Hon ska inte vinna haha!
Lite bilder mamma tog!

Av Vigdis Nygaard - 14 maj 2015 09:42

Igår kväll ringde Paddingtons ägare och sa att de var osäkra på om de fortfarande ville sälja honom..
Asså va? Köpet skulle ju bara genomföras.
Så Anneli och hon bråkade lite grann och kom fram till att de skulle ringa tillbaka om hur det blev, men det kan ju gått bli efter sommaren!!
Så då får vi faktiskt chansen att kolla på andra hästar att ta på foder.
En som kanske passar mig bättre i storlek.
Kul säger jag! Alltid lika kul att titta på annonser och drömma dig bort haha!
Ja vi får se hur det blir, har hittat en häst som jag tyckte om, ska bara visa mamma annonsen:)

Av Vigdis Nygaard - 13 maj 2015 20:42

Maja var jätteduktig idag!
Vi övade tempoväxlingar på banan idag i ösregnet. Jobbigt och blött!
Men Maja var ändå superduktig och lyssnade jättebra, bara jag klämde tyglarna så gjorde hon halt.
Stolt matte!
Jättefin i galoppen också! Fattade rätt varje gång och höll den rund och fin!

Jättebra ridpass idag! Blött men kul!

Gammal bild

Av Vigdis Nygaard - 13 maj 2015 15:29

Det blir ingen uteritt idag. Regnet bara öser ner och det är alldeles för blött och lerigt i skogen.
Maja kommer se hemsk ut.. Lerklumpar i manen och blöt lera rinnandes med vatten nerför halsen. Haha usch vad negativ jag lät! Hon har täcke iallafall!

Nej det blir konditionsträning och tempoväxlingar i paddocken istället, på söndag får hon backklättra.

Hörs sen!

Av Vigdis Nygaard - 13 maj 2015 07:42

Ja det har ni väl sett! Snygg va!
Tänkte göra en lite simpel men fin, det blev en varsin bild på Maja och Miranda och ett citat som jag tycker är väldigt sant:
Neve say Never, Never say Forever
Jag tycker det är så sant, lyfter varningens finger.

Av Vigdis Nygaard - 13 maj 2015 06:50

Onsdag idag! Sista dagen innan långhelgen, ska bli såå härligt!

Farmor och min faster Gro Mette ska komma på besök från Norge ikväll och de ska stanna hela helgen tills måndag! Ska bli jättekul!
På söndag är det Norges nationaldag och det firar vi ganska stort för att vi är halvnorska, nu när farmor och Gro Mette är här blir det ännu roligare!

Idag ska jag rida Maja, tänkte att det blir uteritt idag, tänkte klättra lite i backar oxå för att stärka rygg och benmusklerna.
På fredag blir det hoppning för Maja, ska prova hoppa lite serier för att fortsätta öva på att hon ska komma rätt på hindret. Ska bli kul!

Hörs snart igen! Hejdå!
Och glöm inte
DU ÄR BRA

Av Vigdis Nygaard - 12 maj 2015 16:52

Under morgonlektionen idag ritade jag några hästar jag blev ganska nöjd med, tänkte dela med mig av dem till er!
Haha observera att jag inte ritade av dem utan tecknade direkt från huvudet!:D

Provade att rita ur en annan vinkel, snett framifrån, haha blev bra faktiskt! (Ovan)

Den blev lite muppad haha (ovan)

Denna (ovan) ritade jag på bildlektionen och därför färglade jag oxå. Kan ni se vem det föreställer?

Av Vigdis Nygaard - 10 maj 2015 20:49

För er som undrar om hur det går med Paddington så är det bestämt att vi ska ha honom. Nu ska han bara gå igenom vetrinärbesiktningen och sedan kan han flytta hem till oss.
Ska bli himla kul och jag hoppas och tror att han går igenom besiktningen.
Vi har inte fått några datum än så vet inte när det är, hoppas på snart!

Men sadel följer inte med, det måste vi köpa själva, träns och täcken med mera hade han massor av så det behöver vi inte oroa oss om haha!

några bilder från provridningen

Presentation


Hej! Jag heter Vigdis och är 13 år! Jag har ridit sedan jg var 3 och brinner för hästarna!
Här på min blogg kan ni läsa om mitt liv med mina medryttarponnyer Maja, en maxad Shettis och Miranda, en maxad B-ponny!
Men också några inlägg om annat jag gör!:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards